پورتال اطلاع رسانی جامعه اسلامی دانشجویان

دانشگاه ارومیه
آخرین نظرات
نویسندگان

بیانیه به مناسبت روز دانشجو

شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۱ ق.ظ

                                              بسم رب الشهداء و الصدیقین

گرامی باد روز پیروزیِ بیداری و آگاهی دانشجویان بر شمشیر خفقان و تحمیق مستکبران و خادمان شان. گرامی باد روز پیروزی خون شهدای دانشجو که بیدار کننده مردم بوده و هست. در زمانی که قلم ها رنگ خود را از دست داده و شهید با خون خود شهادت می دهد. روز دانشجو روز بیداری، بیدار ترین قشر جامعه است که رسالت آگاه سازی همه کشور را بر عهده دارد.

امروز بیداری دانشجویان بیش از هر زمان دیگر مورد نیاز جامعه است. امروز که به حول و قوه الهی کشور ما در مسیر پیشرفت و سازندگی قرار دارد و در این راه همواره سر بلند بوده است، چشمهای بیشتری متوجه عملکرد و بیان دانشجوست،و در این برهه از زمان دانشجو می بایست بصیرت خود را بیش از هر زمان دیگر افزایش داده تا به همان کمیت که مکلف است و به همان کیفیت که در توان دارد جامعه را بیدار کرده و با خط دهی صحیح، آن را به سوی تعالی الهی هدایت کند؛ تا در مقابل پروردگار جهانیان پاسخگو و سربلند باشد.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه، ضمن عرض تبریک این روز به همه دانشجویان، به ویژه دانشجویان فهیم دانشگاه ارومیه، بر خود فرض می داند تا چند نکته را در مورد نقش دانشجو در این برهه حساس از وضعیت کشور و دانشگاه یادآور گردد:

1-   امروز مهمترین مسائل در کشور ما، دانش، اقتصاد و فرهنگ است که فرهنگ از همه مهمتر است. این سه عنصر، عناصر قوی کننده یک کشور بوده و کشوری که این سه را از خود داشته باشد به استقلال کامل دست می یابد. کمال و تعالی این سه عنصر نیز در هیچ کشوری آن چنان که به دست دانشجو رقم خورده و تعیین می گردند از دست هیچ کس دیگر تاثیر نمی گیرد. امروزه تلاش دانشجویان در کشور ما می بایست در راستای استیلای این سه عنصر قدرت آفرین باشد.

2-   در جهان امروز دشمن ما سعی دارد قدرت پوشالی و دروغین خود را با ابزار رسانه به اذهان جهانیان تحمیل کند. بیداری دانشجویان ما می بایست با افشای حقایق پرده از این دروغ ها بردارند و رسالت خود را در آگاه سازی جامعه از حقیقت قدرت در جهان به نحو احسن به انجام رسانند.

3-   کشور ما در موقعیت است که نظر همه جهان را به خود جلب کرده است،این نگاه جهانی به کشور ما، در کشور به دانشجویان است. به همین خاطر امروزه کشمکش های بسیاری را بر سر دانشگاهها مشاهده می کنیم. بدیهیست که هدایت و کنترل دانشجویان می بایست به میل و اراده خودشان باشد، نه به خواسته جریان ها و جناح های سیاسی. و این یعنی دانشجویان می بایست نظر خود را ارائه و مطالبه کنند و آگاهانه در مقابل بازی های سیاسی موضع گرفته و اجازه ندهند تا چشم جهانیان از کشور ما چیزی به جز آنچه شعار انقلاب اسلامی ما بود ببینند.

4-   به فرموده امام راحل (ره) دانشگاه مبدا همه تحولات است و اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح می شود. بدیهیست که در باب فرهنگ نیز اصلاح امور از دانشگاه آغاز می گردد. اما این اصلاح فرهنگی نه از جانب مسئولین دانشگاهها که می بایست از جانب دانشجویان و با فکر و نظر ایشان و با تکیه بر استنادات منطقی و تفکرات آگاهانه و به پشتوانه دستورات اسلام ناب محمدی (ص)، آغاز گشته و به انجام رسند و مسئولین دانشگاه نیز می بایست در این راه کمال همکاری را با دانشجویان به عمل رسانند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه، علاوه بر آنکه نکات بیان شده را اساس دستور کار خود در این برهه از تاریخ کشور می داند، آمادگی کامل خود را برای استقبال از ایده های نو برای تحقق آرمان های کشور اعلام داشته و همکاری کامل خود را در این راستا با دانشجویان عزیز به انجام خواهد رساند.

و السلام علی من اتبع الهدی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۵
دبیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی